תלמידי כיתה י' בבית הספר התיכון אורט שלומי סיימו לאחרונה את תכנית "שער לתעשייה". למרות גילם הצעיר, בית הספר מצא לנכון לחשוף בפניהם את עולם התעשייה, ככיוון תעסוקתי אפשרי עבורם בעתיד.
"הבחירה להשתתף בתכנית נבעה מתוך רצון לפתוח בפני התלמידים דלתות עתידיות." מספרת קרן כץ, המורה שליוותה את התלמידים בתכנית, "בזכות התכנית, לתלמידים ניתנת האופציה להכיר את מגוון המשרות והתפקידים בתעשייה. בנוסף, בית הספר ביקש להכיר לתלמידים, תושבי שלומי, גם את מכללת ארז ואת מגוון ההכשרות המתקיימות בה."
"אנחנו מרוצים מאוד מההשתתפות בתכנית" מוסיפה כץ, "הציפיות שלנו נענו, ההיכרות עם התעשייה התקיימה במספר רבדים חשובים. קודם כל, כתושבי המקום, התלמידים גילו את מקומות העבודה הרבים האפשריים כאן ואת מגוון התפקידים הקיימים בם, כולל אפיקי התקדמות. לתפיסתנו, חשוב שהתלמידים יכירו את אפשרויות התעסוקה העומדות בפניהם כאן באזור, כך שהם יוכלו לקחת זאת בחשבון בעת בחירת כיוון ללימודים."
"בנוסף, "שער לתעשייה" שברה לתלמידים את התפיסה הקיימת לגבי עבודה במפעלים, ואולי זו התוצאה החשובה ביותר של התכנית." מדגישה כץ, "הסיורים במפעלים הציגו להם מציאות אחרת מזו שהם ציפו לה, הם נחשפו לתעשייה שהעובדים בה הם לא "פועלים שחורים", אלא משהו מעבר."
מלבד הסיורים והמידע התיאורטי שהם קיבלו, התלמידים עברו גם שתי סדנאות מעשיות שתרמו רבות לשביעות הרצון של התלמידים מהתכנית. בסדנת "מרעיון למוצר", בהנחייתו של נפתלי שרף, הם נגעו בעצמם בתחומי היוזמה והיצירה, שהם חלק בלתי מבוטל מתהליכי התעשייה. בסדנת בקרים מתוכנתים שהעביר בוריס טיסמן, התלמידים צללו אל תוך עולם הבקרים המתוכנתים, אל היכולת להשפיע מרחוק על גורמים שונים, עובדה שהותירה אותם מוקסמים.
"לאור הטעימות שהתלמידים קיבלו מעולם התעשייה, והשינוי התפיסתי בעקבותיהן, ולמרות שהם עדיין בראשית המסלול, לא מן הנמנע כי בעתיד הלא רחוק הם יכנסו בשעריה של התעשייה באזור" מסכמת כץ.
"הבחירה להשתתף בתכנית נבעה מתוך רצון לפתוח בפני התלמידים דלתות עתידיות." מספרת קרן כץ, המורה שליוותה את התלמידים בתכנית, "בזכות התכנית, לתלמידים ניתנת האופציה להכיר את מגוון המשרות והתפקידים בתעשייה. בנוסף, בית הספר ביקש להכיר לתלמידים, תושבי שלומי, גם את מכללת ארז ואת מגוון ההכשרות המתקיימות בה."
"אנחנו מרוצים מאוד מההשתתפות בתכנית" מוסיפה כץ, "הציפיות שלנו נענו, ההיכרות עם התעשייה התקיימה במספר רבדים חשובים. קודם כל, כתושבי המקום, התלמידים גילו את מקומות העבודה הרבים האפשריים כאן ואת מגוון התפקידים הקיימים בם, כולל אפיקי התקדמות. לתפיסתנו, חשוב שהתלמידים יכירו את אפשרויות התעסוקה העומדות בפניהם כאן באזור, כך שהם יוכלו לקחת זאת בחשבון בעת בחירת כיוון ללימודים."
"בנוסף, "שער לתעשייה" שברה לתלמידים את התפיסה הקיימת לגבי עבודה במפעלים, ואולי זו התוצאה החשובה ביותר של התכנית." מדגישה כץ, "הסיורים במפעלים הציגו להם מציאות אחרת מזו שהם ציפו לה, הם נחשפו לתעשייה שהעובדים בה הם לא "פועלים שחורים", אלא משהו מעבר."
מלבד הסיורים והמידע התיאורטי שהם קיבלו, התלמידים עברו גם שתי סדנאות מעשיות שתרמו רבות לשביעות הרצון של התלמידים מהתכנית. בסדנת "מרעיון למוצר", בהנחייתו של נפתלי שרף, הם נגעו בעצמם בתחומי היוזמה והיצירה, שהם חלק בלתי מבוטל מתהליכי התעשייה. בסדנת בקרים מתוכנתים שהעביר בוריס טיסמן, התלמידים צללו אל תוך עולם הבקרים המתוכנתים, אל היכולת להשפיע מרחוק על גורמים שונים, עובדה שהותירה אותם מוקסמים.
"לאור הטעימות שהתלמידים קיבלו מעולם התעשייה, והשינוי התפיסתי בעקבותיהן, ולמרות שהם עדיין בראשית המסלול, לא מן הנמנע כי בעתיד הלא רחוק הם יכנסו בשעריה של התעשייה באזור" מסכמת כץ.